2013. november 5., kedd

Látogatás a "Pece-parti Párizsban"

Ady Endre nevezte így szülővárosát, miután visszatért a francia fővárosból. Már régi vágyam volt nekem is Debrecen testvérvárosát meglátogatni, ami október 5-én el is érkezett. Személygépkocsi még nem állt rendelkezésünkre, vonattal macerás kijutni, ezért a választásunk a Hajdú Volán járatára esett. A járat minden kedden, csütörtökön és szombaton közlekedik, és igen nagy kihasználtsággal. A járat szinte állandó kocsija a hajdúszoboszlói FKT-515-ös rendszámú MAN SÜ363-as típusú autóbusz. 
Nagyváradon napijegyet szerettünk volna vásárolni, de erről sajnos le kellett mondanunk. Mint kiderült, a napijegy vásárlása úgy történik, hogy előtte minimum egy nappal meg kell igényelni egy plasztikkártyát az OTL-től (a nagyváradi tömegközlekedési cég), amire a jegyárusító helyeknél rá lehet utalni a napijegy összegét, és a villamosokon és buszokon elhelyezett érzékelőnél kell a kártyákat "lecsipogni" a felszállások után. Mivel ezt nem tudtuk, ezért csak pár vonaljegyet vásároltunk, és sétálással töltöttük el a napot. Így nem is készült el annyi kép, amennyit szerettem volna, ezért tavasszal mindenképpen visszatérünk oda - de már autóval. :) Addig is következzen egy kis képgaléria a Pece-parti Párizsban készült járművekről. :)

Nagyvárad belvárosában, a Szent László téren járunk. A BH 10UPB rendszámú Mercedes Conecto a
Nufărului utca felé igyekszik.

A December 1. téren található ez az 1905-ben gyártott Siemens SSW villamosmozdony, ami először Berlinben kezdte meg pályafutását, majd 1918-ban került Nagyváradra. 1995-ben vonta ki a forgalomból az OTL. Egy jó ideig az enyészeté volt, majd szobormozdonyként való felújítása után került jelenlegi helyére.

A Vasútállomás előtt fotóztam le a besztercei Rombrenda Trans egyik MAN Lion's Star típusú járművét.

1979-ben gyártották ezt a Tatra villamost, ami 2012-ig a magdeburgi MVB-nél szolgált. Ezután került Nagyváradra.

Mint majom a farkának, úgy örültem, mikor megláttam ezt a 256-ost. :)) A Scorte Trans kötelékébe tartozó járgány Borszegről érkezik Nagyváradra.

A 224-es pályaszámú Tatra KT4D típusú villamost az egykori Sztaroveszky utcán fotóztam.A tuját 1978-ban gyártották, majd Kelet-Berlinben közlekedett, majd az egyesülést követően 1997-ig szolgált a BVG-nél. Még ugyanebben az évben vásárolta meg az OTL.

A BMV Trans egyik Volvóját a Román téren fotóztam.

 Az Alfabusz utolsó megrendelései közé tartozott a Nagyvárad részére legyártott Localok.

Egy újabb Conecto, a 15-ösről.

Tény: igencsak változatos járműparkkal rendelkezik az OTL. Képünkön egy Solaris Urbino 12-es halad a 10-es viszonylaton.

Még egy utolsó kép a Román térről...

A Kolozsvárról érkező személyvonat... Az az uniós zászló valahogy nem illik a képhez... Vagy inkább a szerelvény?


A vonat érkezéséről álljon itt egy videó... :)

Az állomás melletti csonkavágányon álldogált a 142 044-es pályaszámú gőzös, ami az 1996-os angyalföldi mozdonyparádén is részt vett.

A már napközben egyszer megfotózott 256-ossal már az Autóbusz-állomáson találkoztam.

Mögötte egy újabb Scorte Transos busz, ami Váraduzsopára közlekedett.

Az itt parkoló buszok átlagéletkorát próbálja csökkenteni a nagyváradi Intrans Irisbusa...

A szintén nagyváradi Belmondo Impex Iveco EuroRidere Sergesre indul.

Mint ahogy az eddigi képekből is kiderült, Romániában nincsenek "Volánok", hanem kisebb magáncégek végzik a személyszállítást különböző vonalakon. Ez a Sprinter is egy helyközi járat, még akkor is, ha semmi cégjelzés, vagy viszonylat nincs rajta. Lehet, hogy BKK-s a skyblue miatt... :))

 A 256-os visszaindult Borszegre, és az Autóbusz-állomás is szépen lassan kiürült... Egyedül csak a mi MAN buszunk állt már bent, sajnos csak ellenfényesen. Lassan közeledett a mi indulásunk ideje is, de...

...egy utolsó képre még volt idő. :) Ezzel a busszal jutottunk ki az Autóbusz-állomásra. Érdekesség, hogy az utastérben a feliratok mind magyarul vannak írva, románul viszont semmi sincs rajta kiírva. Ezzel a képpel szeretném zárni a posztot, köszönöm a figyelmet! :)