2013. október 1., kedd

Kassai kiruccanás

Régi vágyam volt már Kassára eljutni, de néhány visszakozó körülmény miatt ezidáig nem került sor. Ám egy hirtelen jött ötletnek köszönhetően végül mégis sikerült megoldást találnunk a problémára: Irány Kassa, vonattal! :)
Forró-Encs állomáson szálltunk fel a Hernád EuroCity-re párommal, aminek végállomása a Kojsói-havasok lábánál elterülő város. Sajnos Encsen nincs nemzetközi menetjegykiadás, de egy gyors telefonálásnak köszönhetően Hidasnémetibe érve már ki is állították számunkra a jegyet. A határállomásra érve szembesültem azzal, hogy valaki már megvette előlünk a számunkra kiállított jegyet, de a 10 perces tartózkodás és gépcsere miatti várakozásba még bőven belefért az új jegy kiadása. 
Hidasnémetitől már a ZSSK mozdonya és személyzete veszi át az irányítást. Az eddigi V43-asunk helyett most már egy szlovák 163-as sorozatú villamosmozdony visz minket tovább a végéig, ami annyira nem is volt már messze egy rövidke fél órás utazás után futottunk be a kassai pályaudvarra. Leszállás után egy kis fényképezésbe kezdtem, de nem jártam sikerrel, mivel egyedül csak a Tiszacsernyőre közlekedő személyvonat szerelvénye állt jó fényekben.

A Tiszacsernyőig közlekedő személyvonat az állomás 4. vágányán várt az indulásra.

A Vasútállomás elhagyása után egyből be is néztünk a közvetlen szomszédságban található Autóbusz-állomásra is. Sajnos itt sem voltak a legjobbak a fényviszonyok, de egy pár képet itt is sikerült készítenem.

 A Varannóig közlekedő Karosa hamarosan indul.

Az állomáson pihenőjüket töltő buszok egyik része.

Szétnéztünk még a Vasútállomás előtti téren, ami javarészt a villamosokban bővelkedett.

A Krematóriumig közlekedik az 5215-ös számú Karosa a 35-os viszonylaton.

A nap folyamán egy személygépkocsin kívül ez volt a másik magyar rendszám, amit Szlovákia második legnagyobb városában láttunk, ami tulajdonképpen nem meglepő... Mi is ezért tettük le a voksunkat a vonat mellett, mivel a magyar rendszámú gépjárművek nagy veszélynek vannak kitéve a városban, és Szlovákia más területein... (feltörések, rongálások, karcolások...)

Az 534-es pályaszámú Tatra KT8D5 típusú villamosa az állomás előtti hurokvágányon tölti a pihenőjét.

Útban a belváros felé... A 382-es pályaszámú Tatra T3SUCS típusú villamos a Vasútállomás felé tempózik.

Már a belvárosban járunk, a Hilton Hotel közvetlen szomszédságában, ahol már az új színterveknek megfelelően lefestett Tatra villamost is fotóztunk.

A város szívében található az Árpád-házi Szent Erzsébet tiszteletére szentelt Szent Erzsébet-dóm.A tornyába 166 lépcsőfokon keresztül lehet feljutni, érdemes felmenni oda. :)

 A Szent Erzsébet-dóm oltára.

Közvetlenül a dóm mellett áll az Orbán-torony.


Az 509-es Tatra KT8D5 a Béke téri végállomásra érkezik.

Bárcára, Kassa egyik településrészére igyekszik a Dopravný Podnik 364-es pályaszámú Tátrája.


A cég egyetlen Vario LF típusú villamosa. Sajnos csak hátulról sikerült elcsípni, de később szemből is sikerült egy képet csinálnom. :)


Egy rövid séta után értük el az Eperjes felé vezető utat. Kassán gázüzemű autóbuszok is jelen vannak, a képen látható típus a TEDOM C12G.


Egy újabb gázos autóbusz, egy Irisbus Citelis 18M.


Egy tipikus, csehszlovák masina. A 72-es viszonylaton fotóztam a 1010-es pályaszámú Škoda 15Tr10-es típusú trolibuszt.


A Szent-Erzsébet dóm tornyába is felmehettünk. Kemény 166 lépcsőfokon sikerült felmásznunk rajta, illetve le is kellett jönni. Volt izomlázunk, nem gyengén, de azt hiszem, a látvány kárpótolt. :)


Egy visszatekintés a toronyra.



Visszatértünk - egy kis árnyékban való ücsörgés után - a Hilton Hotel mellé, mivel itt volt a legnagyobb forgalom. Gondolom ez a képről is kiderül. :)


3 darab Solaris Urbino 18-assal rendelkezik még a cég, ezek közül kettőt sikerült lefotóznom.


Karosa B732.1652 1990-ből. :)


"Gyááá, de szííípek vagytok ottan hátul heee!"



Egy újabb Solaris, ezúttal egy Urbino 15-ös. 35 darabos a flottájuk ebből a típusból.


Hm... Na igen... :))


6 db Ikarus 415-ös lelhető fel még a városban. Közülük kettőt is sikerült elcsípnem. Az 5001-es számú járgány Kassa, és talán Szlovákia leghírhedtebb telepére, a Luník IX-re tart. Google StreetView-on is érdemes megnézni a környéket...


Jöjjön még egy kép a Vario LF-ről.


A kocka-Karosák sem haltak még ki a városból.


Ami elromolhat, az el is romlik... Sajnos az 5001-esnek akadtak problémái, de az elhárítás rajta volt az ügyön...


Egy utcával arrébb viszont az 5006-os pályaszámú társa már nem volt ilyen szerencsés... 


A Hilton Hotelnél időközben a Nap már az ajtós oldalt sütötte.


A délelőtt már fotózott 380-as Tatra ismét a fényképezőm elé került.


Karosa B932E.1690 1999-ből. Az 5222-es kocsi garázsmenetként közlekedett...


Utolsó buszos kép Kassáról, persze, hogy Karosáról...


Zárásként még a vasútállomáson fotóztam egyet. Az Eperjes felé távozó, a 163 110-es pályaszámú mozdonnyal vontatott személyvonat után pedig felszálltunk a vonatunkra, és jöhetett a hazaindulás. Ezzel a bejegyzésünk végére értünk, köszönöm a figyelmet! :)