2013. július 3., szerda

Múzeumok éjszakája - A miskolci fűtőház

Idén június 22-én tartották meg országosan a Múzeumok éjszakája programsorozatot. Az idén 139 éves miskolci fűtőház is megnyitotta kapuit, ahol számos érdekesség várta a látogatókat. A rendezvényre én is elutaztam, ahonnan most egy képes beszámolót olvashattok. :)

A miskolci Búza téren járunk, ahol sikerült egy ilyen együttállást elcsípni. A BFJ-751-es rendszámú Ikarus 256-os a Miskolc - Mezőkövesd vonal szinte állandó tagja, ha nem Jabil szerződésessel jár. MHX-252 aznap különjáratozott, amúgy délelőtt Debrecent, délután Egert járja.

Debrecenből a Békéscsabáról érkező HRR-830-as rendszámú Ikarus E98-assal jutottunk el Miskolcra. Ritka az E98-as ezen a járaton, leginkább E99-est, vagy Lion's Regiot szoktak kiadni a vonalra.

Ez pedig már a miskolci fűtőház, ahova a Tiszai pályaudvartól óránként induló Bzmot 401-essel is el lehetett jutni. Regisztráció után pedig jöhetett is a nézelődés. A körfűtőház területén dízelmozdonyok és egy Bz motorvonat volt kiállítva, szám szerint a 250-es.

A 122-es Mazsola is kiállításra került.

Kezeket a magasba! Kinek hogy tetszik a 175-ös Csörgő sárgával kihúzott esőcsatornával és fekete-sárga tolólemezzel, frissen festve? Hát még ha mind az öt fény világítana... :)

A MÁV-Gépészet fűtőházi MTZ-je a szabadban élvezte a napsütést.

Bzmot 306 is élvezte a pihenőjét.

Ezután a villanyszínbe mentünk be, ahol a 1016-os Szili a magasban várta az érdeklődőket.

A 480 021-es TRAXX...

...és a 1116 041-es Taurus vezetőállása...

Természetesen a modellvasutak sem maradhattak el, a Miskolci Vasútmodellezők Egyesülete is részt vett a rendezvényen...

Kisorozott CAF WLABmz hálókocsi az állomás első vágányán... :)

Gyönyörűen kidolgozott modellek, igen sok munkaórával...

Tiszta és retkes Bhv-k... :)

Egy kifakult Szili, a 431 081-es szolgálatra várt a villanyszínnél.

A fűtőház végében került kiállításra a felújított 377-es gőzös egy szintén felújított személykocsival. A személykocsiban a későbbiekben kiállításokat kívánnak tartani.

Sajnos elkövettem egy hatalmas hibát, amire nem igazán vagyok büszke. Aznap reggel elszakadt a fotóstáskám vállpántja, ezért csak a fényképezőt hoztam magammal. Az ördög ugyebár nem alszik, és természetesen ilyenkor merülhet le az aksi a fényképezőben... :)) Rutinszerűen nyúlnék a fotóstáskámhoz, mikor rájövök, hogy a pótaksim cirka 100 km-rel arrébb van... Szörnyű egy érzés... :)) A mobilos fotózásnak nem vagyok híve, de kénytelen voltam elővenni, hogy egy pár érdekességet meg meg tudjak örökíteni.

M41 2155 és Bzmot 400... Nem valószínű, hogy valaha ismét közlekedni fognak...

Egyetlen magáncégként a miskolci Bobo Kft. volt jelen, a Bobó mozdonyával.

Egy felújítás alatt álló Szili, mégpedig a 431 105 (V43 1105).


Végére hagytam a nap sztárját. Az idén 50 éves Nohab-mozdonyokat a legelső Nohab képviseltette.

Záróképként pedig következzen a nap folyamán megállás nélkül ingázó Bzmot 401-esről egy kép. A rendezvény fantasztikus volt, hatalmas köszönet jár érte a szervezőknek. Jövőre veletek ugyanitt! És persze pótaksival... :))