2013. május 27., hétfő

Viharsarki kiruccanás

Már régóta terveztem, hogy tenni kellene egy fotóstúrát Békés megyébe, ami 2013. május 14-én végre meg is valósult. A hajnali fél 5-ös kelést követően gyorsan összeszedtem magam, majd 5:00-kor már a megállóban vártam a 4-es troli(pótlót). Egy röpke 10 perces utazás után, 5:15-kor már az Autóbusz-állomás várótermében vártam az eső elállását, valamint a busz indulását. A Déli sorról sorra érkeztek az induló buszok. Reménykedtem, hogy egy nem Credot küldenek, mert abban aztán tényleg hosszú lett volna a ~3 órás utazás. De mikor a kijelzőjén "Debrecen - Szeghalom - Békéscsaba" viszonylattal begördült az FSJ-928-as rendszámú MarcoPolo, megkönnyebbültem. :) Az út eseményektől mentes volt, hamar eltelt az a 3 órányi utazás. Az autóbusz-állomáson leszállva kezdődhetett az, amiért jöttem, fotózzunk. :)

Az első kép, amin a FEF-890-s rendszámú Ikarus EAG 395.52-es típusú autóbusz szerepel. Számomra kicsit szokatlanok ezek a fényszóró körüli maszkok feketére festése, kicsit olyan "monokli"-hatást nyújt...

Pihenő Classicok a Temető köznél...

Sajnos a fényviszonyok nem voltak a legjobbak a nap folyamán, de annak azért örülök, hogy legalább nem esett az eső, még ha lógott is gyakran a lába...  :)


ELL-372. Sajnálom, hogy a Körös Volánnál is már spórolnak a festékkel, sokkal szebb lenne ez a kocsi is, ha a barna csíkjai még meglennének...

És persze ugyanez vonatkozik a Rábákra is...

A Csaba-Metál Zrt. CsM Urbanos típusú midi autóbusza is tiszteletét tette a nap folyamán...

Egy Conecto indul az 5-ös viszonylaton Mezőmegyerbe...

 Az orosz exportból visszamaradt 263-asokból a Körös Volán is kapott. Itt éppen a GTZ-536 indul járatba, a 17V-s vonalon.

A Volánbusz Zrt. egyik Travegoja, a HKP-216 folytatja útját Gyula felé...

GSA-457 indul járatba Doboz község felé...

Sajnos a nap folyamán egy Körösös 250-esről lemaradtam, de ez a 256-os valamelyest kárpótolt... :)

FJU-809 kezdi meg hosszú útját Baján át Pécs városa felé.

Üdv a sofőrnek! :)

HZE-183, sajnos csíkok nélkül...

A nap első 415-öse... :)

GMY-ből valahogy én a 280-ast szoktam meg... :)

GNX-345 érkezik az Andrássy úton...
 
LSV-054 érkezik meg a vasútra...
 
Egy gyors váltás... Már Gyulán vagyunk, ahová a képen látható 280-assal jutottam el. Mögötte pedig a fent már egyszer szereplő Volánbuszos Travego látható, percekkel a pesti visszaindulás előtt.

Szép számmal fordultak meg Tisza Volános autóbuszok is mind, Békéscsabán, mind Gyulán.

HPR-238 indul nemsokára Békéscsabára...

FGA-576 indul vissza Szegedre.

DUD-752 élvezi a jó időt és napsütést... :)

Ez már megint Békéscsaba. Első tervem az volt, hogy Gyuláról megyek haza Debrecenbe, de nem ahhoz képest nem volt nagy forgalom Gyulán, hogy még további 3 órát ott maradjak. Ezért visszatértem Békéscsabára. A képen egy Praktikeres (?) szerződéses járat látható.

GZH-168 halad a Vécsey utcában.

HLU-101 érkezik meg a Vasútállomásra.

Igaz, hogy eddig nem szerepelt egy Credo sem, de muszáj egyet beraknom, mivel igenis ők is jelen vannak a megyében... 

A nap folyamán többször is láttam ezt a járgányt, de sosem voltak akkor jó fényviszonyok. Ez így végre a nap végére teljesült. :)

Egyszer már szerepelt az ELL-372, legyen hát még egyszer. :)

Ha már szinte egész nap a Vasútállomás mellett dekkoltam, akkor csak illik vasutas fényképet is mutatni, nem is akármilyet. Az azóta már Erdélyt is megjáró Mátyás király-emlékmozdony vontatta Trainaus InterCity megérkezett Bukarest felől.

Zárásként pedig jöjjön HCA-745, amivel hazatértem Debrecenbe. :)

Békéscsabáról a Gyula - Sarkad - Sarkadkeresztúr - Komádi - Mezősas - Berettyóújfalu útvonalon át jutottam el Debrecenbe. Egy élmény volt a román határ mellett kátyúkat kerülgetni... :)
Köszönöm a figyelmet!